Πριν την παράσταση…

Πριν ξεκινήσουμε τις πρόβες είναι πολύ σημαντικό να αφηγηθούμε την ιστορία στα παιδιά με τρόπο εκφραστικό.  Στη συνέχεια ακολουθεί μια συζήτηση, ώστε να παιδιά να διατυπώσουν απορίες και να κατανοήσουν τι ακριβώς συμβαίνει σε κάθε σκηνή. Μέσα από τη συζήτηση εκφράζουν τα συναισθήματά τους για τους ήρωες τους παραμυθιού, αλλά και την ίδια την ιστορία πχ. η στιγμή που η χιονονιφάδα λιώνει είναι σημαντικό να καταλάβουν ότι δεν χάνεται για πάντα (κάτι που συχνά ακούμε) αλλά συνεχίζει να υπάρχει σε διάφορες μορφές, όσες διαφορετικές μορφές παίρνει και το νερό!

Στη συνέχεια μπορούμε να ξεκινήσουμε με παιχνίδια και δραστηριότητες, όπως αυτοσχεδιασμός,  παντομίμα, ασκήσεις σωματικής έκφρασης. Ο σκοπός είναι τα παιδιά να ετοιμάσουν την παράσταση με τρόπο δημιουργικό και εκφραστικό και όχι απλά μια απομνημόνευση κειμένου και κινήσεων. Να διασκεδάσουν και να δουν τη διαδικασία των προβών ως ένα παιχνίδι! Μπορούν ακόμα, στο στάδιο αυτό να απεικονίσουν εικαστικά διάφορες σκηνές του παραμυθιού, να ζωγραφίσουν τους ήρωες, ακόμα και να τους φτιάξουν με πλαστελίνη και  πηλό.

Στο επόμενο στάδιο, ξεκινάμε να δραματοποιούμε σκηνές της ιστορίας και αυτοσχεδιάζουμε τα κινητικά μέρη. Στη φάση αυτή είναι σημαντικό να δοθεί η ευκαιρία σε όλα τα παιδιά να δοκιμάσουν όποιο ρόλο επιθυμούν, έτσι ώστε, ιδανικά, το κάθε παιδί στο τέλος να διαλέξει μόνο του το ρόλο που θέλει να παίξει. Οι κινητικοί αυτοσχεδιασμοί θα βοηθήσουν και εμάς, αλλά και τα παιδιά, ώστε να δημιουργήσουν χορογραφίες που τα ίδια θέλουν, βασισμένες στις ανάγκες και τις ικανότητες τους. Πχ. άλλη χορογραφία θα κάνει για τους χουλιαρομύτες μια τάξη όπου οι περισσότεροι ρόλοι παίζονται από κορίτσια και άλλη αν είναι αγόρια.

Όταν τα παιδιά έχουν πια κατανοήσει πλήρως την υπόθεση του έργου και τη διάρθρωση των σκηνών, έχουν ζωγραφίσει, χορέψει, τραγουδήσει και πλάσει τους ήρωες, μπορούμε να περάσουμε στο μοίρασμα του κειμένου που έχουν να μάθουν. Η περισσότερη δουλειά έχει ήδη γίνει!